Fons Radie Nacional d'Espanya a Alacant (discos de vinil)

Col·lecció de discos de vinil reunida per la delegació a Alacant de Ràdio Nacional d'Espanya i utilitzada en l'emissió dels seus programes musicals.

El fons discogràfic va ser donado a la Universitat d'Alacant i està dipositat i gestionat per l'Arxiu General per mediació del Vicerectorat d'Extensió Universitària.

Descripció del fons documental

1.       Identificació

1.1. Codi de referència: ÉS AIGUA RNEA
1.2. Títol: Fons de discos de vinil de Ràdio Nacional d'Espanya a Alacant.
1.3. Data(s): Intervinguts dels anys 70 Intervinguts dels anys 90.
1.4. Nivell de descripció: Fons
1.5. Volum i suport: 17.000 discos de vinil.

2.    Context

2.1. Nom del productor (recopilador): Ràdio Nacional d'Espanya a Alacant.

2.2. Ressenya institucional: En 1964 es produeix la primera gran reestructuració de Ràdio Nacional d'Espanya. Es crea una xarxa de centres emissors territorials dotats de potents emissors

2.3.  Història arxivística: la col·lecció de discos de vinil va ser adquirida i recopilada per Ràdio Nacional d'Espanya a Alacant al llarg dels anys 70, 80 i 90, per a ser utilitzada en l'emissió dels seus programes musicals. L'any 2006, a través de la gestió del Vicerectorat d'Extensió Universitària, la col·lecció va ser donada a la Universitat d'Alacant i dipositada en l'Arxiu General per a la seua conservació i tractament. L'Arxiu està duent a terme la neteja, instal·lació i descripció de la col·lecció, que inclou la digitalització de les portades i contraportades dels discos.

2.4.  Forma d'ingrés: Donació.

3.  Contingut i estructura

3.1. Abast i contingut: El fons està format per 17.000 discos, dels quals uns 11.000 corresponen a SPs (single play) i uns 6.000 a LPs (long play) i MSs (maxi-singles), de gran varietat de gèneres musicals.

3.2. Sistema d'organització: S'han establit dos nivells d'agrupació que es corresponen als discos de 30 cm. i els de 20 cm. Dins d'aquestes seccions s'ha mantingut l'ordenació aleatòria original a partir d'una numeració correlativa.