Saltar apartados

Fons documental "Arxiu de la Democràcia"

 

Fons documental de temàtica soci-política i cultural, procedent de donacions de particulars i associacions alacantines, que reuneix documentació de tipologia diversa (documents manuscrits, publicacions impreses, fotografies, vídeos, cartells, etc.), relacionada amb la implantació i consolidació de la democràcia en la província d'Alacant. Projecte impulsat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària.

Web de l'Arxiu de la Democràcia.

 

 

Descripció del fons documental

1. Identificació:        

1.1.    Codi de referència: ÉS AIGUA AD

1.2.    Títol: Fons "Arxive de la Democràcia"      

1.3.    Dates: 1936-2000      

1.4.    Nivell de descripció: Fons      

1.5.    Volum i suport:  100 metres lineals de prestatgeries, 1000 cartells, 700 adhesius, 800 fotografies i 200 audiovisuals.

 

2. Context:

2.1. Nom del productor:  Universitat d'Alacant. Des de l'any 2004 la UA està reunint i organitzant un arxiu documental relacionat amb la transició democràtica a Alacant.        

2.2. Història institucional: El projecte d'Arxiu de la Democràcia és una iniciativa del Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant que es va iniciar l'any 2004 i segueix vigent amb la incorporació de noves donacions de documentació.        

2.3. Història arxivística:  L'origen i composició del fons documental i col·leccions prové de donacions d'arxius personals i d'associacions alacantines. L'organització, custòdia i difusió correspon a l'Arxiu General de la Universitat d'Alacant.        

2.4. Forma d'ingrés: Donació.

 

3. Contingut i estructura:       

3.1. Abast i contingut:  El fons documental format a partir de les donacions de particulars i associacions, reuneix un conjunt documental molt divers: manuscrits, documents originals i còpies, documents inèdits i publicacions impreses, retallades de premsa, fullets, cartells, fotografies, dossiers temàtics, etc, relacionats amb l'activitat econòmica, cultural, social i política d'Alacant o realitzada per alacantins durant la transició política i la consolidació de la democràcia a Alacant. També es destaca la incorporació de documentació de gran valor del període de la Guerra  Civil (1936-1939), procedent de la família de D. Eliseo Gómez Serrano.

3.2. Valoració, selecció i eliminació: No s'aplica         

3.3. Nous ingressos: Estan previstos ingressos addicionals. És un fons obert.       

3.4. Sistema d'organització: El fons documental s'ha agrupat en dues grans seccions:  

Subfondos: la documentació original d'arxiu produïda o reunida per les persones i  associacions en l'exercici de les seues activitats s'ha agrupat en subfondos, cadascun dels quals està identificat pel nom del productor. D'acord amb les característiques  i naturalesa de la documentació, en cada subfondo s'han definit sèries documentals sempre que ha sigut possible. En el cas de les associacions, les sèries documentals fan referència a les funcions i activitats exercides per les mateixes, mentre que en el cas dels subfondos documentals provinientes de particulars, a causa de la gran diversitat quant a continguts i volum, s'han  establit criteris d'agrupació de documents adaptats a cada cas.  

Col·leccions: La documentació impresa, audiovisuals i gràfica s'ha organitzat en col·leccions segons tipologia documental: col·leccions de cartells, fotografies,  publicacions periòdiques, llibres i fullets, audiovisuals, o per contingut temàtic (dossiers temàtics). Els cartells i les fotografies s'han agrupat segons productors; mentre que la resta de documentació impresa s'han descrit individualment i s'han instal·lat en la seua secció corresponent. La documentació que forma els dossiers temàtics (adhesius, fullets, paperetes, pamflets, etc.) s'han agrupat per grans temes: partits polítics, dona i gènere, anarquisme, nacionalisme, ecologia i medi ambient, cultura, educació, moviments veïnals i sindicats.   

 

4. Condicions d'accés i utilització

4.1. Condicions d'accés: Accés lliure.

4.2. Condicions de reproducció: Autoritzada amb finalitats de suport a la docència, investigació    i difusió cultural.

4.3. Característiques físiques i requisits tècnics: es requereixen requisits tècnics per a la consulta de documents que estan en CD o DVD.

4.4. Instruments de descripció:  La descripció de la documentació s'està introduint en el programa informàtic de l'Arxiu General, la consulta pública del qual s'ofereix en entorn web.


5.   Control de la descripció

        5.1. Regles o normes: Norma ISAD (G); Manual de descripció multinivell, Junta de    
        Castella i Lleó, 2000.

        5.2. Data de la descripció: Juny 2007.

Arxiu


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464