Tesis doctorals i treballs de recerca

Aquesta col·lecció reuneix els treballs de recerca dipositats en l'Arxiu General que han sigut presentats en la UA per a l'obtenció d'una titulació o un grau acadèmic: tesis doctorals, tesis de llicenciatura i altres memòries d'investigació.

Aquests documents són d'important valor científic, resultat de la missió investigadora de la Universitat. Encara que aquesta característica és més evident referida a les tesis doctorals, també les memòries de llicenciatura, projectes de finalització de carrera, memòries d'investigació, etc. arrepleguen anàlisis crítiques, estudis descriptius o solucions tècniques que suposen aportacions científiques rellevants.

La consulta del catàleg permet accedir a la descripció d'aquests materials i, en el cas de les tesis doctorals, al text complet del document, quan l'autor del mateix ha autoritzat la seua difusió.

Accés al catàleg web de tesis doctorals i treballs de recerca.

L'Arxiu General també ofereix la possibilitat de consultar els originals en les dependències del propi Arxiu i d'efectuar reproduccions, sempre que els motius del sol·licitant ho justifiquen i les condicions de drets d'autor i de conservació del material ho permeten.

La col·lecció arreplega diferents tipus de documents:

- Tesis doctorals.

Són els documents més representats en la col·lecció. Són treballs de recerca realitzats per a l'obtenció del grau de doctor. El catàleg inclou la immensa majoria de les tesis doctorals presentades en la Universitat d'Alacant, tant les llegides en les facultats per l'antic sistema de cursos de doctorat, com les quals van ser realitzades per l'actual sistema de crèdits.

La major part de les tesis doctorals de la Facultat de Medicina, en la seua etapa de pertinença a la UA, no formen part de la col·lecció, ja que el dipositari de les mateixes no era l'Arxiu General, sinó la Biblioteca d'aqueixa Facultat.

- Tesi de llicenciatura (tesines)

Són treballs de recerca conduents a l'obtenció del grau de llicenciatura. En la col·lecció estan presents les tesines enviades a l'Arxiu General per les Facultats de Ciències, Filosofia i Lletres, Dret, Econòmiques i Medicina.

Aquesta secció no és exhaustiva, sent les tesines de la Facultat de Ciències les que estan més representades en el catàleg.

- Altres treballs de recerca

Secció molt incompleta que agrupa diferents tipus de treballs de recerca realitzats per a la consecució d'objectius diversos.

El catàleg arreplega memòries d'investigació de doctorat, presentades per a sumar crèdits en aquesta etapa acadèmica, així com projectes i treballs de finalització de carrera, conduents a obtenir la titulació.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464